Home(Boddy)

Vi fløj til Bogotà, hvor vi tilbragte nogle dag, derefter fløj vi vider ened et lille fly til Quiti i Ecuador. Efter ca. en uge tog vi ned bus til udkanten af junglen omkring Ambato.

I Ambato fik vi samlet et hold som gerne ville en tur op på den smukke vulkan Tungurahua, den er ca. 4500m høj.

Derefter gik turen ud i junglen langs Rio Pastza.

Med bus retur til Quito, hvor det lykkedes at komme med et militærfly C 130 Hercules til Galapagos øerne.

Hjemme i Quito tog jeg med bus retur til Bogotà og derfra videre hjem.

Karin havde lavet en aftale om at bo hos en familie i yderligere 5 uger, så hun blev i Ecuador.

Ocelot og Carl

Denne dejlige og søde Ocelot fandt jeg i junglen, så jeg blev nødt til at kæle med den. Det endte med at den bed sig fast i min bluse, som jeg blev nødt til at tage af medens den sadig hang i den. Den slap først efter at ejeren kom og vi hængte blusen op over en gren. Jeg fik blusen igen med masser af bidehuller.

Carl og Ocelot

Aftensmaden købes , marsvin smager glimrende når de steges på en gril.

Alternativ aftensmad var nede fra den lokale, her er det kylling, grøntsager, og en stærk chili.

TV) På vej til Galapagos i en C 130, det støjer enormt, men det var billigt. Vi tyggede noget toielet papir og proppede det i ørene, det virkede glimrende. - Det er Karin med de hvide bukser på venstre række.

TH) Carl som sidder blandt nogle nysgærrige søløver (hunner) De var meget legesyge og ville gerne lege hvis man dykkede med dem ude i vandet.

landleguan fra Galapagos blåfodet sule
Dyrelivet er imponerende, lige fra store meter lange leguaner, blåfodet suler, og en mængde andre dyr, og ingen af den er bange for mennesker.

Kæmpe skilpade

og selvfølgelig de kæmpe store skilpader. Karin siger hej til en og jeg prøvesidder en anden en.

Om aftenen før det bliver mørkt kan man se dem "køre" i garage, de finder et stille sted med masser af bevoksning og møver sig ind. derefter trækker de benene og hovedet ind og lægger sig til at sove.

kæmpeskilpade fra Gapalagos

Retur til fastlander, og bestigning af vulkanen Tungurahua. Vulkanen er var 4500 meter høj. Arbejdefordelingen var at jeg bar alt bagage lige bort set fra Karins lille rygsæk, da vi nåede omkring 4000 meter stoppede vi på for at få vejret for hver 10 til 20 skrit. Næste morgen var der faldet en del sne og der var meget tåget, så vi nåede aldrig toppen. Udsigten fra var enestående, man kunne se langt ud over amasonas rejnskoven, og andre vulkaner som lå 70 til 100 km borte. Det var en imponerende tur, og vi kunne nærke det i benene i dage bagefter.

Karin på Tungurahua og langt over skyerne.

Videre til junglen. Vi sejlede nogle timer i en lang kano, og derefter gik vi til fods gennem junglen.

Aften hygge hos nogle indianere som levede af at grave guld i floden. Til venstre kan man se Wilhelm som var bogholder fra Østrig. Han havde nok ikke det mest praktiske tøj til at bevæge sig i junglen.

TV) Karin bruger en lian for at komme over en lille vandløb. Vores ven Wilhelm havde ikke så mange kræfter, så han nåede kun til midten, (det kan ses på hans bukser)

En familie som tjæner pengene ved at væve små tæpper som så sælges til turister. Alt bliver lavet ved håndkraft. Kvinden på billedet blev gift som 14 årig, og det var de stolt over.

Hvis man ønsker at besøge indianere, er det nødvendigt at have en tolk med, som kan oversætte fra Spansk til lokale dialekter.

Karin ved foden af et kæmpe træ hvor stammen er delt op og strækker sig over 30 meter.

Generelt så var alle menneskerne i Ecuador meget flinke, og hjælpsomme, det kan selvfølgelig have ændret sig siden den gang, men mentaliteten var makant anderledes i Columbia.

Galapagos map

Kort over Galapagos

Rejsebeskrivelser - Ecuador

Rejse til Ecuador , Columbia, og Galapagos Carl og Karin sommer - 1988

Fakta om Ecuador

Fakta om Galapagos øerne

Fakta om Galapagos øerne på engelsk